Ekran kartında madencilik krizi | Ethereum için en hızlı sistem, kim bu Bitmain ?
21:47
111,973
Reddit
Ekran kartı dünyası kusursuz fırtınayı yaşıyor. Bir tarafta küresel çip krizi, diğer tarafta da madencilik, özellikle de Ethereum madenciliği. Evinde bir ya da birkaç ekran kartıyla madencilik yapanlar değil ama milyonlarca dolarlık sermaye ile tek seferde yüzlerce, binlerce ekran kartı alan madencilik girişimleri piyasada ekran kartı bırakmıyor, stoklar hemen bitiyor ve fiyatlar astronomik seviyelere çıkıyor.
Bu videoda ekran kartı ile madencilik dünyasının derinliklerine iniyor, konuyu etraflıca ele alıyor ve olası çözümlere bakıyoruz. Madencilik için işlemci, ekran kartı, FGPA ve ASIC çipler kullanılırken, bu alandaki en önemli şirket olan Bitmain dünyanın en hızlı Ethereum çipini ve sistemini geliştirdi. Video kapsamında Bitmain'den de bahsediyorum, bilenlerin madencilik sistemleriyle tanıdığı bu şirket, dünyanın en büyük işlemci tasarımcıları arasında.
Uzun süren araştırma ve uzun süre çekimler sonucunda video hazır. Üstelik çekimler sırasında ne yazık ki Sony Alpha 6600 kameram düştü ve büyük oranda zarar gördü. Videonun son kısmını geçici bir kamera ile kaydettim. Son kısımdaki görüntüm o yüzden görsel kalite ve ses olarak biraz farklı gelebilir.
#ethereum #mining #bitmain

YORUMLAR
  • Erdi Özüağ
    Erdi Özüağ

    Okumanızı önerdiğim kitaplar: ​​app.hps.im/d7ct/c5c7f8e7 Tavsiye ettiğim kulaklıklar: app.hps.im/d7ct/8da1daec Tavsiye ettiğim akıllı saatler: app.hps.im/d7ct/42c7c984 Tavsiye ettiğim telefonlar: app.hps.im/d7ct/bb9357be Listeler dinamik yapıda yani değişen fiyatlara ve yeni seçeneklere göre sık sık güncelleyecek, farklı alternatifler de ekleyeceğim. Dolayısıyla listeyi takibe almanızda fayda var. Mevcut ekonomik koşullar ve döviz kurundaki harekete bağlı olarak kullandığım ya da bildiğim cihazları tercih ettim. Dostlar, her şeyin açık ve şeffaf olmasında fayda var. Linkler affiliate bağlantılıdır yani paylaştığım link üzerinden ürün satın alırsanız (almak zorunda değilsiniz, liste bilgi edinmek adına da faydalı) normal fiyatı üzerinden almış olursunuz, sizi etkileyen bir durum olmaz. Ancak benim paylaştığım bir link üzerinden gerçekleşeceği için Hepsiburada küçük de olsa bir komisyon sağlayacak. Size yük olmadan, hatta belki fayda sağlayarak ve minik de olsa kanala katkı sağlayacak diye düşünerek paylaşıyorum, umarım yanlış anlamazsınız.

    • Turan Saltoğlu
      Turan Saltoğlu

      Kitap tavsiyesi için bir şey diyemem fakat elektronik eşyaları bir e-ticaret sitesi üzerinden tavsiye etmek doğru değil. Orada satılmayıp da tavsiye edeceğiniz bir kulaklık yokmuş gibi oluyor. Bence orayla başka bir anlaşma yapmalısınız, bu biraz aldatıcı duruyor.

    • TR- Seensei
      TR- Seensei

      @Ali Gökçen Eyvallah.

    • Ali Gökçen
      Ali Gökçen

      @TR- Seensei Ben yüksek lisanslı, 34 yıllık yazılımcı ve donanımcıyım. Kodlamadan önce ne tür kaynaklara yönelmen gerektiğini açıkladım. Felsefe, amaçların ve yöntemlerin muallak ve tutarsız olmasını önler. Bence de sen, kodlamaya bir başla, çabanla ve kapasitenle bir yüzleş. Kolay gelsin.

    • TR- Seensei
      TR- Seensei

      @Ali Gökçen Patron ben kitap varsa kitap önerin dedim sen felsefe yapmıssın ? sonuc ? ne önerdin ? demek istediğini anladımda ne yapacagım ? siir yazma devrini coktan gectim ben ! önce bir kod yazmayı ögrenelim sonra onu nerde ne icin ne sekil kullanabiliriz ona bakarız ..

    • Ali Gökçen
      Ali Gökçen

      @TR- Seensei Kodlama, son safhadır, işin angarya tarafıdır. Yani programlama aslında kodlamadan daha önemli olan, analitik - algoritmik düşünebilme gücüdür. Sosyal yaklaşımla örneklemem gerekirse, şairlik, kafiye bulmak veya ezberlenmiş güzel sözcükleri yan yana dizebilmek değildir. Şair olmak, en güzel ve etkili düşünceyi, bakışı en uygun ve estetik sözcüklerle özetlemektir. Sağlıklı analitik ve algoritmik düşünce ise, her türlü pozitif bilimle ve insanın kendi psikolojik ve biyolojik doğasıyla yakından ilgilenmeyi ve bunlara hakim olmayı gerektirir.

  • Alman Türkseverler Derneği
    Alman Türkseverler Derneği

    Bence ekran kartı üreticilerinin kripto para için ayrı bilgisayarlar için ayrı donanımlar yapması lazım

  • Zerqan
    Zerqan

    Kripto paralar dünyanın başına bir beladır. İstedikleri kadar pompalasınlar hiçbir zaman bir para birimi olmayacak borsalarda işlem gören bir varlıktan öteye gidemeyecektir. Dünyaya elektrik ve elektronik sektörüne verdiği zararın haddi hesabı yok. Öyle bir safaya geldikki çalışmadan üretmeden kolay yoldan gerek mining olsun gerek borsa olsun insanlar evini arabasını bütün varlıkları ile bu belanın içine çekildi. Ama bu işin bir sonu var bence sonun ucu görünmeye başladı..

  • Özgür Altan
    Özgür Altan

    Hocam etherium mining bitecek diye söylenti var nedir durum

    • HaSaN HsN
      HaSaN HsN

      Evet bitecek bitcoin gibi ekran kartları ile kazılamayacak yakında

  • Ömer Demir
    Ömer Demir

    2020 Ağustos sonu gibi msi 2080 gaming x trio yani 3 fanli modelini 2. El temiz garantisi devam eden karti 4.5 k ya alabiliyordum. Sırf birinin sözü ile almamıştım. 3k serisi kartlar çıkıyorken alınmaz demişti şimdi bin pişman oldum o günleri tekrar gorurmuyuz acaba inşallah tekrar görürüz o günleri.

  • COŞKUN ÖZDEMİR
    COŞKUN ÖZDEMİR

    Hemen Türkiye'de bir yatırımcı bundan daha performanslı ve güclü ekran kartı üretimi yapalibilir hızlı olan zengin olur

  • İbrahim Özbudak
    İbrahim Özbudak

    2020'nin başlarında "Asus Strix AMD RX5700 XT OC Gaming" ekran kartını almayı planlıyordum. 2K oyuncu monitörünün tam olarak hakkını verebilecek bir cihaz. O zamanlar fiyatı max 6 bin ₺ Aradan yaklaşık bir yıl geçti sıfırı artık yok. İkinci el bulabilirsem, fiyatı iki katına fırlamış durumda. Böyle olacağını bilseydim borçla yada kredi kartıyla falan mutlaka almanın bir yolunu bulurdum.

  • Baran Yıldız
    Baran Yıldız

    Abi pc almak isteyenler vahim durumda ileride düzelicek mi herhangibir bilgi var mı

  • Semih ÇORBACI
    Semih ÇORBACI

    700.000 bandında olacağı bilgisi var bence hak ediyor ama bi halving de işi biter

  • Mikro Browser
    Mikro Browser

    Hocam Selamlar, bugün ilk defa izledim yaptığınız video çalışmalarını, Türkiyede çip üretim durumu nedir, bu konuda bir videonuz varmı, yoksa bu konu ile ilgili bir çalışma yaparmısınız saygılar...

  • baytarbatu
    baytarbatu

    çok güzel bir anlatım olmuş. 1.75 hızında dinledim ama :)

  • ömer siyakuş
    ömer siyakuş

    ben bile mining yapmayı hesaplıyorum.15000 tllik sistemi alıp aylık 2k kazançla kendi parasını çıkartabilir.

  • kucuk yatırımcı
    kucuk yatırımcı

    High quality

  • Seymur Huseynov
    Seymur Huseynov

    Trek please

  • Ömer ORUÇ
    Ömer ORUÇ

    Hocam kusura bakmayın ama, anlattığınız içerik 10 dk 'da her hangi bir bilgi kaybı olmadan anlatılabilir. Video sürenizi kısaltın, fazla olanları budayın. Bunu yapabilmeniz için de önce video text 'inizi oluşturun. Başarılar dilerim.

  • Murat Kor
    Murat Kor

    Oyunculardan daha fazla kart alıyorlar onun için bu iş böle devam eder gibi

  • Murat Kor
    Murat Kor

    Etminer 9 nerden alabiliyoruz

  • Zeki Kuralay
    Zeki Kuralay

    usta 5000 liraya kasa topladım ekran kartı yok elimde olan 1 gb quadro ekran kartı kullanıyoruz çocuk ders yapsın diye 1 2 gb lık ekran kartı alalım dedik 1500 2000 lira amd işlemci alsak 900 1000 liraya çipini ekran kartına taksak olmaz mı acaba :))

  • Dinçer Gonca
    Dinçer Gonca

    Tebrikler çok güzel bir video hazırlamışsınız. Ne yazık ki blockchain teknolojisini ben henüz bize dost görmüyorum. Enerji tüketimi olsun, yoğun çip talebi olsun biz kullanıcılara her alanda fiyat bazlı ciddi olumsuz etkileri olacak bu teknolojinin. Yapay zekanın bu işlem gücüne hakim olması bakalım bize nasıl yansıyacak...

  • Ilhan Bozkurt
    Ilhan Bozkurt

    Bir adet almak lazım bı e9 dan 😋

  • Musa çakır
    Musa çakır

    yaşadığımız dünyada huzur ve adalet istiyorsak önce har kazancın bir limiti olması lazım. toplumu huzur ve geleceğini bozan veya böyle param var diye dünyanın içine edenleri yasa beli bir kalıpta toplum düzeni ve sağlığı için yasalarla düzenlemek lazım şuan senin anlatımından bakılırsa daha da beter günler bizleri bekliyor engellemek aslında bizlerin elinde ama hala bu kısır döngü içinde insan oğlu sürükleniyor bu gün çıkan bir şeyi koşarcasına alırsan bu dünyada ve hiç sorgulamazsan fiyatını her gelen zammı kalite olarak görürsen olacağı bu zaten milattan önceki tüm sistemleri (vs) ne varsa hepsini 3 katından daha fazla fiyata alan insanlarımız olduğu için ve aldığı şeyinde havasını atarsa olacağı bu bir gün farkına varacak ama iş işten geçmiş olacak hiç bir artan fiyat geri gelmez daha bu günler iyi günlerimiz doğa bile artık beni fazla zorlama modunda ama anlayana kaynaklar yavaş yavaş bitiyor bu gün nefes alıyoruz ama yarın ne olur Allah bilir kimseyi kırmak için de yazmıyorum bu sadece benim şu anlık fikrim beni deyil ERDİ ÖZÜAĞ takip edin bilgi paylaşıldıkça güzeldir yolun açık olsun erdi bey başarıların daim olsun bu kulvarda teksin

  • Furkan Bilsel
    Furkan Bilsel

    Söken adamın kolu neden bağlı amks

  • nHaiser
    nHaiser

    1:58'deki anakart Ethereum değil chia ve türevi hdd madenciliği için geliştirilmiş bir karttır.

  • fatih köstereli
    fatih köstereli

    AN İTİBARİYLE 1600 TL YE ALDIĞIMIZ 8TB DİSKLER 3000 TL OLDU

  • Tanıl SARIKAYA
    Tanıl SARIKAYA

    Daha bir şey söylemeden evet yanlış duymadınız ssd diyor 😀

  • madel
    madel

    Artık ekran kartı fiyatları düşmeyecek

  • Levent Manzak
    Levent Manzak

    Asic cihazın içinde ne var sanıyorsun ?

  • En Güzel Yeşil
    En Güzel Yeşil

    Bilgi birikimi gereken bir video olmuş güzeldi keşke ülkemde chip olayına ağırlık verse.Bu arada giriş müziği güzel, nasıl ulaşabilirim?

  • Enes Mutlu
    Enes Mutlu

    Galiba bu kripto para işi dünyanın hem ekonomik hem psikolojik sonunu getiren şey olacak..

  • ceyhun ışık
    ceyhun ışık

    Abi 6900 xt satılıksa alırım ..

  • Murat Korkmazer
    Murat Korkmazer

    Benim görüsümce bu saatden sonra ekran kartlari fiyatlarinda asla bir düsüs olmayacak cünki antminer piyasaya ciksa ve büyük aga babalar kendi ekran kartlarini satmak isdede dahi bu sefer orta derece ve düsük derece mining yapanlar kapmaya calisacak ve yine stock skintisi cikacak vede söyle bi durum daha var ethereum kazimi bitse dahi daha bir cok alt coinler var bir örnegi ethereum Classic buda ethereum gibi ayni suan cok alt seviyelerde ancak eth gibi birden patlama olacak egerki eth block zincirini degisdirirse talep etc ye yönelecek

  • Furkan Yassıkaya
    Furkan Yassıkaya

    Zengin olan Nvidia

  • HeroAfricaner
    HeroAfricaner

    Erddi abey sen kripto para milyoneri misin?

  • Muhammet Öztürk
    Muhammet Öztürk

    Ekran karti ne kaziyor neyi uretiyor aciklasan bide sevinicektim elinize saglik baska bir konu tabi bu ama anlatisiniz guzel bi video bekleriz

  • Salman Altun
    Salman Altun

    Sunulan bilgi paylasimlari icin cok tesekkur ederim. *Oneri: Sesiniz cok yankili geliyor.

  • Efekan Candan
    Efekan Candan

    Chia kazandırmıyor 100tb altı boş para harcamaktır giren varsa bilgisi olsun. Ayrıca üstüne sürekli ekleme yapması gerekiyor. Günlük +4tb

  • A'
    A'

    USTAAAA GECMİS OLSUN KAMERAN KIRILMIS ACIKLAMAYI OKUDUM DA INS GARANTIDEN DEGİSİRLER :'(

  • Black kugu
    Black kugu

    etheryum madenciliği bitiyor elindeki kartı olanlar ya alternatif coin arayıp devam edecekler yada bir kısmının ilk elden ben çıkarayım derdine girip piyasada bolca ekran kartları olacak.

    • Black kugu
      Black kugu

      @Baran Yıldız bu yil sonuna dogru gecilecek deniliyor ama ne kadar hazirliklilar onu bilemem ertelenebilir. Nornalde ertelendi v2 gecilmesi gerekirdi. Suan ekran karti bulmak zor bulsanda 18 25 bin tl verilmez bu kadar para.

    • Baran Yıldız
      Baran Yıldız

      @Black kugu ne zaman olur bilgisayar almak istiyorum ne zamandır almaya yaklaştım derken böyle oldu

    • madel
      madel

      @Black kugu kazım bitmiyor

    • Black kugu
      Black kugu

      @mustafa evcim v2 alt yapisina gecilince ekran kartlariyla kazim yapilamayacak 32 etherle sisteme dahil olup ki risk faktoru var bu sekilde gelir elde edebileceksiniz. Kazim yerine 32 etherle yapilabiliyor olunacak isin ozeti bu stake gibi birsey.

    • mustafa evcim
      mustafa evcim

      Nasıl bitiyor etherium fiyatı her geçen gün artarken. Biraz acarmisin

  • Darqhawq
    Darqhawq

    247.420 TL

  • Berat Yazıcı
    Berat Yazıcı

    Biz minnettarız azına sağlık reis okadar iyi anlattın ki r5 3600 sisteme hd5570 ekran kartı taktım mal mal oyun oynamaya çalışıyorum inşallah kurtulurum şu illetten

  • Ahmet Cemal Güler
    Ahmet Cemal Güler

    Mining yapanlar annenize çok küfür ediyorum affedin

  • Kesithizm
    Kesithizm

    Eth 33k olmuş

  • Faruk Türkoğlu
    Faruk Türkoğlu

    Fiyatlar olması gerektiği yere gelmezse ciddî ciddi oyunculuğu bırakmayı düşünüyorum . Türkiye şartlarında verilecek paralar değil. Bir oyun keyfimiz vardı onuda b..k ettiler .

  • Esperardo Esperardo
    Esperardo Esperardo

    2022 de düşermi bilgisayar birleşimleri

  • mustafa zafer Tarkan
    mustafa zafer Tarkan

    twitter.com/ticaret/status/1391366756099362820?s=19 gümrükte el konulan cihazlar aynı mı acaba?

    • Erdi Özüağ
      Erdi Özüağ

      Benim teknolojisini anlatıp, ekran kartı kıtlığına belki bir nebze de olsa rahatlar sağlar diye yer verdiğim model, yeni nesil çip teknolojisini esas alan, firma tarafından resmî duyurusu yapılan ama henüz piyasaya çıkmayan bir model.

  • SELÇUK KAYIKCI ßy_OCTOBUS
    SELÇUK KAYIKCI ßy_OCTOBUS

    Erdi bey reader p13 pro modelini bir teknoloji sitesi çekip rastgele üstü geçiştirilecek şekilde tanıttı fiyat performans ürünü olarak güzel ve mantıklı geldi ki 4 aydır kendim de telefonu araştırıyorum. Ancak oyun oynar iken telefonun ne kadar ısındığı ne kadar performans kaybı yaşadığı ve şarjının ne kadar sürede bittiğine dair her hangi bir paylaşım vs bulunulmadı. Bu telefon ayrıca Türk iş kadınlarının da bir başarı örneği. Sizden ricam bu telefonun detaylı performans videolarını ve fiyatına göre performansının iyi veya kötü olup olmadığını detaylı şekilde incelemeniz eğer mümkün ise sizden böyle bir videoyu canı gönülden izlemeyi isterim..

  • Ulaş ÖZÜDİNÇ
    Ulaş ÖZÜDİNÇ

    Erdi bey eth2.0 ile madencilik bitecek deniyor. Ne düşünüyorsunuz?

  • BENcE
    BENcE

    ekran kartı fiyatları düşünce herkes alıp yine madencilik yapacak eth yapmayacak raven yapacak ama yapacak yani dünyanın anlamadığı nokta bu :)

  • BENcE
    BENcE

    cihaz türkiyede 80.000$ın altında olmazsa yine kart madenciliğini bitiremez

  • MerC
    MerC

    Elbet birgün madencilik furyası sona erecek o zaman dünya bu kadar elektronik atıkla neler yapacak çok merak ediyorum

  • E.M.T STÜDYO
    E.M.T STÜDYO

    Arkadaşım yapıyor 12 tane rx 580 var 6700xt ler var adam kazanıyorum da diyor o yüzden de alıyor durmadan bende ağzım açık bakıyorum bi kıçı kırık bilgisayar toplayamadık

  • Kadir Keskin
    Kadir Keskin

    hocam bu kadar uzatoyosun sıkıcı oluyo para kazanmak istiyosun eyvallahta birçok kişi ileri sarıyor zaten vifeo gereksiz bilgi kaynıyo.

  • Fatih Sahin
    Fatih Sahin

    Emeğinize sağlık.

  • Fatih Sahin
    Fatih Sahin

    İlk 5 dk boş.

  • mustafa kaplan
    mustafa kaplan

    Çok faydalı bilgilendirici olmuş ilk defa izledim hemen abone oldum kolay gelsin

  • İsa Bøzkurt
    İsa Bøzkurt

    Hocam ben bi tane ekran karti alacam nvidia butcem biraz düşük hangi modeli önerirsiniz knight oynuyorum.

    • baytarbatu
      baytarbatu

      eski nesil bir kart alsanız bile işinizi görür . gtx 680 gibi.

  • No Mare
    No Mare

    Artık fiyatlar eski haline gelmez eth düşmediği sürece bulamazsınız

  • Profesor
    Profesor

    Vizyon kokuyorsun abi Vizyon

  • Sisi Fos
    Sisi Fos

    Xch?

  • crvt zr1
    crvt zr1

    yeni ucuz bir kart çıkmadıkça fiyatlar düşemez ,piyasa 2 yıla toparlanır bence

  • Batuhan- Şepp
    Batuhan- Şepp

    He da son verecek enayi değillerse zaten hem o kartları hem ekran kartları nı alırlar

  • ugur bıyıkoglu
    ugur bıyıkoglu

    inşaallah bu madencılık bıter yoksa oyuncuların sıstem toplamaları hayal olacak erdi bey cok basaılı vıdeo olmus yenı cıkan bıtmaın dönerler ekran kartları oyunculara kalır

  • Celaleddin Atasever
    Celaleddin Atasever

    Reis koltuğun modeli nedir? Bi türlü bulamadım

  • Okan Erdem
    Okan Erdem

    Bu işin vergi boyutu nasıl oluyor?

  • Mehmet çiçek
    Mehmet çiçek

    araştırmalarınız ve analiziniz için teşekkürler

  • mesut aydemir
    mesut aydemir

    Abi videolarına İngilizce alt yazı eklersen adım gibi eminim dünya çapında bir kanalın olur .

  • atıf candivarci
    atıf candivarci

    Vay be usta ağzına sağlık ne kadar kibar akıcı konuşuyorsunuz

  • Tosun Paşa
    Tosun Paşa

    Hocam harddisk ve ssd kartla madenciliği yapılan coin hangisi

  • Alp Enbi
    Alp Enbi

    Güzel ve detaylı anlatım için teşekkür ederim, Ve insanlar çok büyük bir yanlış algı içinde, Profesyonel mining yapanlar için ETH bittiği zaman yine değişecek birşey olmayacak, Amatör olanlar kripto paranın tam olarak ne olduğunu bilmiyor,ve piyasa hacmi hakkında hiçbir bilgiye sahip değiller. MİNİNG SADECE ETH İÇİN DEĞİLDİR, EVDE BULUNAN BİRKAÇ KART İLE KENDİNİ MİNİNG YAPIYOR GİBİ HİSSEDEN KİŞİLER ZARAR GÖRECEKTİR, mining bitmeyecek ve amatör kişilerin kaybetmesi profesyonel mining yapanlar için çok iyi, Çünkü gereksiz bilgi ve ortalığı karıştıran kişiler bitecek,piyasa hacmi düşecek ve kazım gücü azalacak Bu eşittir: çok kazanç, 15 tane cmp 40hx kullanıyorum her biri 42-43 mh/s veriyor Kâr ve kazancım azalmadı ve eth kazmıyorum, litecoinZ ,ravencoin,Zcoin kazıyorum, demek'ki mining basit değil, Oturup kazandığımı düşünenler tekrar düşünsün, Video aydınlatıcı ve güzel, Ve Antminer E9 tahmini ne zaman çıkabilir?

  • YaMaN ŞahiN
    YaMaN ŞahiN

    ethereum proof of stake'e geçince asic ne işe yarayacak?

    • Hüseyin ŞEN
      Hüseyin ŞEN

      @YaMaN ŞahiN Aynen öyle yani asic işi ayrı riskli.Zaten bu işlere şuan girmek saçma etherium 2.0 ile birlikte mining kalkıyor buda en fazla miningin 6 ay ömrü kaldığı anlamına geliyor.

    • YaMaN ŞahiN
      YaMaN ŞahiN

      @Hüseyin ŞEN dostum yanlış biliyorsam düzelt lütfen, madenciliği ekran kartı ile yapıyorsan başka tür kripto mininge geçebilirsin ama ASIC'ler belli bir işi yapmak için özel olarak tasarlanıyor, yani bitcoin mining için alınacak bir ASIC "SHA-256" algoritması çözmek için özel yapılmış bir alet. Ethereum "Dagger-hashimoto" algoritması gerektirdiği için aynı ASIC ile ethereum kazamıyorsun. ve ASIC'let anormal pahalı aletler. bu yüzden batan insanlar biliyorum, 15-20 bin USD ödeyip ASIC aldıktan sonra algoritma değişirse bütün yatırım çöpe gidiyor.

    • Hüseyin ŞEN
      Hüseyin ŞEN

      Bu sefer başka kripto türlerine geçecekler ama onlarda çok karlı olmadığından madencilik azalacak.

  • Emre Coşkun
    Emre Coşkun

    *"Oyuncular ev sahibi, madenciler ise misafir."* çok güzel bir söz ama misafir evi satın aldı resmen ev sahibini kovdu ev sahibi oldu sana misafir. Çözülecek gibi de durmuyor. Ciddi yasak ve yaptırımlar belki çözebilir bu durumu. Ama kimsenin işine gelmiyor belli ki. Olan bizim gibi son kullanıcıya oluyor. Hayallerden öteye geçemiyoruz.

  • Kaya Bilgisayar
    Kaya Bilgisayar

    20 bin 30 bin rüya en az 70 bin

  • Doctor Martı
    Doctor Martı

    Güzel

  • max payne
    max payne

    Madencilik bitmeyecek mi yeni cihaz ne alaka ?

  • sedat çapkın
    sedat çapkın

    Abi çoookkk uzun be videoların acayip uzunnn

  • Adnan BAKKAL
    Adnan BAKKAL

    çok saçma, bu coin dünyası yüzünden gereksiz yere elektrik tüketiliyor, elektrik üretmek için doğa katlediliyor. bunun bir an önce son bulması yasaklanması gerekir. ne kadar çok hava kirletilirse, ne kadar çok toprak kirletilirse o kadar çok coin üretiliyor.

  • Mevlüt Maral
    Mevlüt Maral

    Bitcoin çıkarmak için için ekran kartına ihtiyaç yok oyun oynayarak bitcoin madenciliği yapılabilir

  • sabri yıldırımer
    sabri yıldırımer

    Sizi tanımak izlemek bir ayrıcalık iyi ki varsınız.

  • Berat Özen
    Berat Özen

    dostum 14 temmuzda eip 1559 güncellemesinden sonra 1 aralıkta eth pos sistemine yani eth 2.0 geçiş bekleniyor yani özetle asic makinelerinin piyasaya hacimli akmasına gerek yok aralıkta mükafatınızı bulacaksınız şuan çok pahalı dediğiniz kartlar sudan ucuz olacak ozaman istediğin kartın 4-5 lvl üstünü alacaksın

    • Berat Özen
      Berat Özen

      2.0 a geçiş bekleniyor derken bu güncelleme kesin yapılma onayı aldı en kötü ihtimalle bir iki ay ertelenir sadece

  • Atilla Askan
    Atilla Askan

    Hocam etcnin son günlerdeki astronomik artışından sonra geldiği 148 dolarlık seviye ethereum madenciliği ne nasıl bir etki yapacak Bununla ilgili bir video yayınlarsanız bir de 4 GB ekran kartları ETC yönünde ne zamana kadar kullanılabilecek bunu da anlatırsanız sevinirim İyi çalışmalar

  • Talha ispir
    Talha ispir

    Yakında bir kriz gelicek olsa ne sevinirdim su kaynakları tüketilmiyor doğa daha değerli kalıcak yüksek binalar yapılamayacak plastik üretilmeyecek benzin yok dizel yok arabalar gitmiyor telefonlar yok sadece insan kuş ve rüzgar sesi ohhhg işte tam benlik dünya

  • Ferry Corsten
    Ferry Corsten

    Digital faşizm deccal sistemi şeytanın ürettiği teknoloji

  • Y Oz
    Y Oz

    Bitcoin kazdılar bir ara böyle pahali makinalarla ama biranda battilar. Ekran karti olayi daha garanti

  • umut akademi
    umut akademi

    Ethereum madenciliğinin biteceği kesinse bu cihazın yapılış amacı ne

  • LYCN
    LYCN

    arka planda dönen şarkının linki var mı ?

    • Aaron Marsh
      Aaron Marsh

      trwatch.info/ex/video/oKqflsmWec2lmNk.html

  • appleboy aksesuar
    appleboy aksesuar

    Emegine saglik 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  • BİLAL SAİD GÜLER.
    BİLAL SAİD GÜLER.

    ETH 2.0 gelince Madencilik biticek 😂 Her yer ekran kartı olur 😅

    • Soro Argünağa
      Soro Argünağa

      Eteryum klasik var şuan eteryumdan daha çok kâr bırakıyor bilginize :)

  • kaan cem Odemis
    kaan cem Odemis

    Bir "hiç" uğruna harcanan emek ve enerjiler, tüm varlığımla tüm "kripto paraların" ve bunları icat edenlerin ALLAH BELASINI VERSİN DİYORUM, yani oyun oynamak ta "boş" bir iş! olsa da, kuantum fiziği dahilinde durumu tartışıyoruz ama etik olarak dehşet bir durum bu kripto paralar, aslında tamamen sanal olan 0 ve l bileşimi algoritmalardan oluşan bu sitem doğaya, insanlığa, tüm dinlerin temel kurallarına tamamen aykırı, lütfen arkadaşlar bunlara riayet etmeyin siz sanal değil gerçek dünya da üretin , el ele gönül gönüle bu lanet sistemi yok edelim.

  • huseyn memmedov
    huseyn memmedov

    erdi abi seni dinlerken çok keyif alıyorum harikasın...

    • Erdi Özüağ
      Erdi Özüağ

      Çok teşekkür ederim kardeşim, sağolasın 🙏🏻

  • Yılmaz AGİR
    Yılmaz AGİR

    Erdi Bey, Çinlilerin yaptığı veya yapacağı bilgisayar ekran kartı ve işlemcileri üzerindeki çalışmaları ile ilgili bir video bekliyoruz,.

    • Yılmaz AGİR
      Yılmaz AGİR

      @Erdi Özüağ eyw. abi seviliyorsun.

    • Erdi Özüağ
      Erdi Özüağ

      Siz isterseniz de yapmaz mıyım, listeme aldım 🙏🏻

  • SФDÂжLİMФN
    SФDÂжLİMФN

    9.000 w 3 ay da kendini nasıl amorti etsin hemde tr de :) abhazya da elektriğe para ödenmiyor yany bu en çok bu özerk ülkeye yarar :) ve burada 8000 bitmaini olan milletvekili var rekor onda gerisi 5bin. Civarın da makineler. Dediğim gibi 9.000 w bir adaptör çok fazla enerji çeker ve ayda en az 7 8 bin tl elektrik faturasi gelir. O da tek bir makine bağlarsan:)

  • ömer yelkenci
    ömer yelkenci

    Görüntü çıkışı olmayan ekran kartı hepten oyuncu düşmanı tarafından ortaya ayılmış bir fikir.

  • Mehmet Bilgin
    Mehmet Bilgin

    insallah o miningcilere girer ekran kartlari arladaslar hic kimse ikinci el ekran kartı almasin diyolarki mining yapılmamıştır diyo satici kardesim sen yanindamiyidin da mining yapilmis yapilmamis nerden biliyorsun. hickimse almasin o etheryum dan cikardiklari karlari onlara yedirtecegiz insallah

  • yılmaz tosun
    yılmaz tosun

    Erdi bey ekran kartı dram yüzünden bellek sikintisi da kapida sanirim ram fiyatlaroda uçuyor

  • WhyCTG
    WhyCTG

    Erdi abi ilk 5 dk zaten bildigimiz şeyleri anlatmışsın abi orayı kısa tutsan daha iyi olurmuş

    • WhyCTG
      WhyCTG

      @Erdi Özüağ biliyorum abi teşekkürler içerik için eline sağlık.

    • Erdi Özüağ
      Erdi Özüağ

      Yorumun için teşekkür ederim ama herkes senin gibi bilmeyelim. Bu tür durumlarda anlayışlı olmak önemli 🙏🏻

  • Mustafa Tmz
    Mustafa Tmz

    Kral adamsın abi şahsen hoşuma gidiyor videoların uğraşılıp zaman ayrıldığı belli 😁

    • Erdi Özüağ
      Erdi Özüağ

      Çok teşekkür ederim 🙏🏻

  • OSMAN ÜZER
    OSMAN ÜZER

    Mükemmel bilgiler. Müthiş bir emek. İnşallah sizi çok daha başarılı yerlerde görücez. Bu arada bir sonraki videoda bu cihazı nasıl tedarik ederiz ? Nerden alabiliriz ? Bu konu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim. İyi ve başarılı çalışmalar dilerim hocam

  • Last Khan
    Last Khan

    Reis iyisin hoşşun ama çok uzatıyorsun. Konudan konuya atlıyon. İzlerken sıkılıyorum bazen.

  • Kaptan
    Kaptan

    Raptoreum kazın monerodan 2x daha karlı

  • Ulus Tasdelen
    Ulus Tasdelen

    O kadar eminim ki video nun kaliteli olacağına video başlamadan beğendim eline ağzına sağlık

Sonraki